PENYELARAS PEMUDA DUN WAKAF MEMPELAM

PANJI PERJUANGAN UMMAH
Home » » ANGKAT BENDERA PERJUANGAN

ANGKAT BENDERA PERJUANGAN

Written By Pelam Muda on Tuesday, May 3, 2011 | 5/03/2011 01:32:00 AM





Kuala Terengganu.
Penyelaras Pemuda DUN ( PPD ) Wakaf Mempelam telah memasang 3 bendera besar di cawangan kg. Pulau Rusa, cawangan seberang Baruh dan cawangan Bukit Kubang Jambu. ianya cetusan awal kebangkitan pemuda PAS untuk Gerakerja PRU kali ke 13 nanti.

Pemasangan bendera tersebut dilakukan bersama Pemuda DUN dan pemuda cawangan terlibat yang dihadiri seramai hampir 60 pemuda yang berganding tenaga menaikkan bendera syiar perjuangan demi memastikan tertegaknya agama Allah SWT.

Cabaran awal bukan sahaja bersekam mata, tetapi terpaksa mengharungi sungai diwaktu malam kerana terpaksa menunda buluh tiang bendera dengan bot kerana panjang buluh hampir 30 kaki boleh mendatangkan bahaya jika mengunakan jalanraya.

Setelah selesai pemasangan bendera di kg. Seberang Baruh, cabaran di kg. Pulau Rusa lebih hebat kerana pokok yang akan menjulang bendera bukan saja tingginya mencapai 45 kaki tetapi adalah pokok Rengas yang terkenal dengan getahnya yang mendatangkan kegatalan maksima.

Semangat kental pemuda tidak luntur dengan semua itu kerana ingin memastikan ruh perjuangan terpancar hinggap kepada masyarakat dengan kibaran bendera parti, Kibaran hijau dan putih meresap pautnya hati- hati mereka untuk menyokong perjuangan kebenaran dan bersama dengan PAS menegakkan agama Allah Taala.

Kepada Ketua Penyelaras Pemuda DUN dan Jawatankuasanya , Pemuda PAS Cawangan Seberang Baruh ( SB ) Pemuda cawangan Bukit Kubang Jambu ( BKJ ) dan Pemuda cawangan Pulau Rusa ( PR ) dan semua pemuda yang terlibat, tahniah diucapkan, Ianya adalah landaan ombak semangat kepada semua yang lain untuk mengikut jejak menaikkan bendera Islam berkibar di cawangan masing-masing. Kita bukan bertanding tapi kita berjihad Allahu Akhbar !!!

Salam Perjuangan -
Amiramira

1 Komen:

TG Haji Abdul Hadi Awang