PENYELARAS PEMUDA DUN WAKAF MEMPELAM

PANJI PERJUANGAN UMMAH
Home » » ROAD TO HIMPUNAN PEMUDA PAS MALAYSIA

ROAD TO HIMPUNAN PEMUDA PAS MALAYSIA

Written By Pelam Muda on Tuesday, February 22, 2011 | 2/22/2011 12:03:00 AM






Pemuda DUN Wakaf Mempelam ke perhimpunan Pemuda PAS seluruh Malaysia yang diadakan di Komplek PAS Negeri Kedah, 19 Februari 2011 di Kota Sarang Semut,Kedah Darul Aman. Pada malam 18 Februari mula bertolak pada jam 10.00 pm, dari perkarangan Pejabat ADUN Wakaf Mempelam, Kg. Durian Burung, Kuala Terengganu.

Alhamdulillah selamat sampai di Kedah ,setelah singgah di beberapa buah kedai disepanjang perjalanan untuk mengalas perut akhirnya berhenti disebuah masjid untuk menunaikan kewajiban hamba kepada Khalidnya dan jam saat itu 6.00 am kalau kat Kuala Terengganu subuhnya 6.02 am ,disini 6.16 am baru masuk subuh .

Rombongan Pemuda yang bertolak dengan bas singgah pula minum pagi di Medan selera Pasar Kota sarang Semut. Selesai dengan menjamu selera pagi itu rombongan terus menuju ke tapak Perhimpunan.

Masa untuk berhimpun pada jam 9.30 pagi, di tapak himpunan masih kosong, walau pun sudah ramai yang sampai tetapi sebahagian peserta memenuhi gerai- gerai makan minum , gerai- gerai yang menjual berbagai barangan , buku-buku, pakaian baju PAS, taqwin, VCD. dan tak kurang juga yang hanya mundar -mandir sana -sini di kawasan kompleks PAS Negeri Kedah yang luas terbentang sayup .

Arahan semua peserta untuk mendaftar diri dan berada di Saf perhimpunan mengikut bendera setiap negeri yang sudah megah terpacak didataran himpunan memulakan gendang kemeriahan . Suara Ustaz Mohd Nor Ridhuan bagaikan ketua panglima perang lantang mengarah tentera Pemuda berhimpun di iringi doa wehdah, suara -suara takbir cukup menyuntik gemanya ke jiwa dan mengerunkan sanubari para musuh Islam .

Nyanyian Lagu Negaraku , Parti dan Amal menjulangkan lagi jiwa muda pemuda dan tak ketinggalan yang sudah tua untuk terus berjuang dan menyelamatkan ummah.Keringat yang mengalir dibadan yang bertahan dibawah pancaran cahaya terik matahari tidak mematahkan semangat untuk terus teguh sehingga berakhir himpunan. Dalam kepanasan matahari Allah menghantar tentera bayuan damai tiupan angin yang menyegarkan .

Penyelaras Pemuda PAS DUN Wakaf Mempelam mengucapkan syabas dan tahniah pada Saf kepimpinan Dewan Pemuda PAS PUSAT yang di ketuai oleh Al Fadhil ustaz Nasharuddin Hassan Tantawi dan AJKnya kerana berjaya menghimpunkan tenaga pemuda didalam usaha menawan Putrajaya, tidak ketinggalan tuan rumah PAS Negeri Kedah. Hidup Islam ,Allahu Akbar !!!!

from : AmirAmri

1 Komen:

TG Haji Abdul Hadi Awang