PENYELARAS PEMUDA DUN WAKAF MEMPELAM

PANJI PERJUANGAN UMMAH
Home » » Rehlah Pemuda DUN Wakaf Mempelam. Di Kenyir

Rehlah Pemuda DUN Wakaf Mempelam. Di Kenyir

Written By Pelam Muda on Saturday, May 21, 2011 | 5/21/2011 01:02:00 AM



Taklimat oleh Ketua Penyelaras Pemuda dan bacaan doa sebelum bertolak.


Berhenti Solat fardhu Asar di Madrasah Al Ansar Kg. Basong.

21 Mei 2011. Penyelaras Pemuda DUN ( PPD ) telah mengadakan rehlah di pengkalan Gawi Kenyir, pada 20 -21 Mei 2011. Seramai 30 orang peserta yang terdiri daripada Jawatankuasa PPD dan Pemuda cawangan telah hadir. Program rehlah ini yang dibuat dalam bentuk santai sahaja seperti BBQ, memancing dan usrah pada paginya.
Menurut Pengarah Program saudara Mohd Saufi Awang tujuan utama adalah menjalin rapatkan lagi ukhwah dikalangan ahli Pemuda. Walau pun ianya berbentuk santai tetapi telah memberi kesempatan untuk ahli lebih mengenali dan menambah erat mesra secara lebih dekat dikalangan anggota pemuda samada yang lama dan yang baru.

Saudara Mohd Azrin bin Arif iaitu Ketua Penyelaras dalam ucapannya pula menyatakan walaupun program ini terpaksa berpindah ke pengkalan Gawi,apabila tapak asalnya terdapat sedikit masaalah dan menimbulkan kesulitan kepada peserta anggaplah ianya satu bentuk ujian yang tak dirancang dan mempunyai hikmatnya tersendiri,satu tarbiyyah atau latihan dari Allah SWT. untuk kita dapat hadapinya dan berjaya menyelesaikannya dengan musyawarah, kerana hasrat kita ini bukan semata -mata nak bersantai tetapi hendak menambahkan kejituan kita bagi persiapan menegakkan agama Allah. Takbir, AllahuAkhbar.


Ketua Pemuda sendiri melayani anak buah.

oleh : Amira

0 Komen:

Post a Comment

TG Haji Abdul Hadi Awang