PENYELARAS PEMUDA DUN WAKAF MEMPELAM

PANJI PERJUANGAN UMMAH
Home » » KONVOI PGU2 BESUT

KONVOI PGU2 BESUT

Written By Pelam Muda on Monday, March 21, 2011 | 3/21/2011 01:33:00 AM

19hb Mac 2011 ( Sabtu ) Kuala Terengganu.

Penyelaras Pemuda DUN ( PPD ) N.13 DUN Wakaf Mempelam telah menganjurkan konvoi bermotosikal ke Jerteh, Besut sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat.

Seramai 200 orang peserta yang hadir dan berkumpul di perkarangan Surau Hijau, Simpang Empat, Kg. Bukit Kubang Jambu, Kuala Terengganu berkumpul seawal jam 7.00 pagi. Peserta bukan sahaja dari DUN Wakaf Mempelam tetapi turut hadir dari DUN Bandar, DUN Batu Buruk dan DUN Ladang untuk berkumpul setempat dan sama berlepas.

Hadir bagi menyemarakan semangat para pejuang muda dengan slogan " PAS Ganti UMNO " ialah beberapa pimpinan MTD DUN Wakaf Mempelam yang di ketuai pengerusinya iaitu Y.Bhg.Encik Radzali Abdul Ghani dan juga Ustaz Wan Faizul Wan Abbas setiausaha Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu merangkap Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Kuala Terengganu. Beliau dalam ucapannya mengucap tahniah kepada Pemuda DUN yag berjaya mengadakan program konvoi ini, selain itu beliau berharap peserta dapat mematuhi arahan semasa daalam perjalanan bagi keselamatan bersama.

Para peserta konvoi mula bertolak pada jam 8.15 pagi dengan pelepasan dilakukan oleh
Pengerusi MTD.sebelum itu bacaan doa telah dibacakan oleh ustaz Solahuddin Muhamad selaku Ketua Lajnah Tarbiyyah DUN.

Setiap motosikal peserta dipasangkan bendera kecil PAS dan stiker " PAS Ganti UMNO " yang menlonjakkan lagi rasaan jiwa perjuangan dan rasa cinta pada Islam.

Konvoi juga disertai oleh para peserta yang menaiki beberapa kenderaan seperti Van dan kereta.

Bagi melancarkan perjalanan dan keselamatan peserta seramai 15 marshall telah ditugaskan mengawal konvoi sepanjang perjalanan. Dua buah kenderaan pancuan 4 roda disediakan untuk sebarang masaalah.

Peserta konvoi dalam perjalanan jarak sepanjang 106 KM bersinarkan cahaya matahari dan dalam 5 KM menghampiri destinasi program HImpunan Kebangkitan Rakyat rintitan hujan mencurah turun kebumi laluan peserta konvoi. Namum konvoi meneruskan perjalanan dengan semakin bersemangat. Allahu Akhbar.

Video Konvoi.



Video Konvoi edisi penuh PGU 2 Besut yang berminat boleh hubungi Penyelaras Pemuda DUN Wakaf Mempelam.

0 Komen:

Post a Comment

TG Haji Abdul Hadi Awang