PENYELARAS PEMUDA DUN WAKAF MEMPELAM

PANJI PERJUANGAN UMMAH
Home » » Nizar kalah di mahkamah persekutuan, tetapi menang di Mahkamah Rakyat...

Nizar kalah di mahkamah persekutuan, tetapi menang di Mahkamah Rakyat...

Written By Pelam Muda on Monday, February 8, 2010 | 2/08/2010 08:18:00 PM

salam semua...

Hari ini 9 Februari 2010,terlakar satu lagi sejarah pencabulan demokrasi apabila mahkamah persekutuan mengishtiharkan MB perak adalah zamry.Ketua Hakim Malaya, Tan Sri Ariffin Zakaria yang membaca keputusan pengadilan berkenaan. Saya yakin ramai yang sudah menjangkakan keputusan seperti ini kerana BN sekarang belum bersedia untuk berhadapan dengan penghakiman rakyat. Ini kerana Ds. Nizar berjanji akan membubarkan DUN perak sebaik sahaja beliau diishtiharkan sebagai MB perak.

Tapi ini bukan petanda bahawa PAS & PR akan lemah dan berada di pihak yang bersalah. Zamry hanya MB mahkamah kerana dia dilantik oleh mahkamah. MB rakyat perak tetap Ds. Nizar.

Selepas keputusan mahkamah diumumkan, satu sidang media diadakan di dalam bangunan.Dan selepas itu, Ds. Nizar keluar dan memberikan ucapan, tanda kesedihan dengan Mahkamah mengumumkan Zambry menang.

Terima kasih kepada semua yang hadir, jangan kita melakukan sesuatu tanda provokasi dan diluar undang-undang.

Macamana pun kita masih percaya kerajaan mesti dibentuk oleh rakyat bukannya Mahkamah.


Cabar Zambry berentap diarena rakyat dengan bubarkan DUN. Kita tambah usaha menarik rakyat untuk sokong kita.

Laungan takbir dan hidup rakyat serta reformasi dilaungkan oleh Nizar dan dia mengetuai bacaan doa.

Kita harus yakin, semua yang berlaku pada hari ini adalah perancangan yang diatur oleh Allah s.w.t. Ada hikmah yang semua orang tidak tahu selain dari Allah s.w.t sahaja. Jadi kita mesti meneruskan perjungan ini. Kepada pemuda-pemuda wakaf mempelam. Kita hendaklah sentiasa bersiap siaga untuk berhadapan dengan sebarang kemungkinan. Diharap apa yang berlaku pada hari ini memberi kita seribu pengajaran dalam mengharungi perjungan yang panjang ini.

sekian, salam perjuangan...WE UNITE FOR ISLAM...

0 Komen:

Post a Comment

TG Haji Abdul Hadi Awang