PENYELARAS PEMUDA DUN WAKAF MEMPELAM

PANJI PERJUANGAN UMMAH
Home » » Ucaptama Presiden sempena Ijtimak Kepimpinan PAS Terengganu ke-10

Ucaptama Presiden sempena Ijtimak Kepimpinan PAS Terengganu ke-10

Written By Pelam Muda on Monday, October 12, 2009 | 10/12/2009 06:58:00 PM

Bersyukur kita ke hadrat Alllah S.W.T kerana dengan taufiq dan inayahNya, sekali lagi kita dapat berhimpun dan mengadakan ijtima' tahunan bagi kali ke-10. Ijtima' pada kali ini, begitu istimewa dan mempunyai erti yang amat besar kerana diadakan bersempena dengan Sambutan Jubli Emas PAS Negeri Terengganu.
Iklan



PAS yang ditubuhkan pada tahun 1956, telah berusia genap 50 tahun. Pemilihan Dungun sebagai tuan rumah kali ini juga bertepatan, bagi memperingati kelahiran PAS Terengganu di Surau Tuan Guru Haji Zainal Abidin Aman, Sura, Dungun.

Ini juga bermakna gerakan Islam yang kita dukungi sedang melalui era kedewasaan. Setelah bergerak melalui liku-liku perjuangan yang penuh dengan mehnah, fitnah serta ujian daripada Allah. Semua ujian tersebut meningkatkan martabat ahli-ahli dan penyokong PAS sebagai penolong-penolong kepada agama Allah. Dalam tempoh lima dekad tersebut, Allah SWT telah mengurniakan banyak kemenangan sehingga membolehkan kita mencipta kegemilangan.

Ia adalah hasil daripada semangat jihad dan pengorbanan pemimpin-pemimpin serta penyokong PAS yang terdahulu. Justeru, bersempena dengan Sambutan Jubli Emas ini, marilah kita merakamkan penghargaan yang berterusan kepada mereka serta sentiasa mendoakan agar sumbangan dan pengorbanan mereka diterima dan dilimpahi barakah oleh Allah SWT.

Ucapan penuh Harakahdaily

0 Komen:

Post a Comment

TG Haji Abdul Hadi Awang