PENYELARAS PEMUDA DUN WAKAF MEMPELAM

PANJI PERJUANGAN UMMAH
Home » » SAPA SANGKA.....

SAPA SANGKA.....

Written By Pelam Muda on Sunday, September 13, 2009 | 9/13/2009 12:12:00 AM




Pagi tadi,saya bersama rakan berada di bandar kuala terengganu...keadaan bandar yg biasa sibuk dgn kenderaan yg banyak...dlm kesibukan tu saya smpat mengambil gambar gelagak pakcik yg berbaju biru n bertopi ni...tugas beliau senang je...kawal laluan masuk ke car park. yang menarik nye...sepanjang saya berada di situ...saya perhatikan hampir setiap kereta yg keluar,mereka akan memberi wang kpd pakcik itu...mungkin sebagai sumbangan kerana menjaga lalulintas...hampir 20minit saya berada disitu,saya perhatikan tidak kurang dari RM20 sudah diterima oleh beliau...bayangkan kalau 1 hari...saya anggarkan hampir RM300-RM400 sehari diperolehi oleh beliau...SAPA SANGKA keje seperti itu tak boleh jadi kaya....renung-renungkan dan selamat beramal....

1 Komen:

  1. kaya mungkin tak akan jadi.. tapi bolehlah wak2 makan sket2.. hehehe

    ReplyDelete

TG Haji Abdul Hadi Awang